27 Nisan 2012 Cuma

Kargo...

Dün bir telefon geldi, Yurtiçi kargodan arıyorlarmış. Köylere dağıtımları olmadığı için şubeye gelip kargomu almamı istediler.

Akşama doğru merakla gidip kargomu aldım Şfr'den geliyordu. Açmadan eve kadar geldim.

Paketi açtığımda Soner YALÇIN'ın Silivri Cezaevinde yazmış olduğu "SAMİZDAT Hakikatlere Dayanacak Gücünüz Var Mı" isimli kitapla Zühal Ablamın Çorum'a yolladığı çikolatalardan bir kutunun bulunduğunu gördüm.

Çikolata kutusunun üzerine çikolatalardan "Z" harfi yaptım. Teşekkürle Şrf, teşekkürler Zühal Abla...

İnternetten araştırdığımda Samizdat'ın kelime anlamının  "Sovyet bloğunu oluşturan ülkelerdeki kaçak yayınları ve bu yayınların el altından dağıtılmasını kapsayan terimmiş. Komünist rejim tarafından sansürlenen yayınların kopyaları kısa bir sürede basılır ve bu kopyaları alanlar da kopyalayarak dağıtmaya devam edermiş." olduğunu öğrendim.


Havanın kararmasıyla kitap okuma zamanımın geldiğini anlayarak başladım kitabı okumaya. Her sayfada pislik, bulanıklılık, aşağılık, ahlaksızlık gördüm. Sanki kendim yaşıyor gibiydim Soner'in yaşadıklarını, Ülkemin başına gelenleri, halkımızın başına gelenleri, baştakilerin şerefsizliklerini...


Ter içerisinde kaldım kitabın ilerleyen sayfalarında, bunaldıkça dışarı çıktım balkona, özgürlüğün tadını soludum böcek sesleri arasında sigara dumanlarında...


100'üncü sayfaya gelince göz kapaklarım kendiliğinden kapandı... 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

EVET!İNANILMAZ!=
DEMEKKİ PARASIZLIK CAN*LARINA TAK!ETMİS!!Kİ;BUNCA BUNAKLIKLARA KATLANIYORLAR!--AMA YA YARADAN?--NASIL VERİYOR!ANINDA CEZAYI*--ANNEANNEM DERDİKİ;SAKIN HAKSIZLIK YAPMA!SAKIN BABAANNEN GİBİ ARAP*LARDAN UZAK DUR!;(ALLAHIN SOPASI YOKKİ KIZIM..ANINDA VURUR!..DERDİ..İSTE!PEKCOK İNSANOGLU ARTIK SAPKAYI ÖNÜNE KOYUP= DÜSÜNÜLMEYE DAVET EDİLMEKTE:(ACI*DA OLSA;(KATLANIYORUZ HEP BİRLİKTE;(
*AMA BÖYLE GÜZEL ÜLKEDEKİ BİZLER GİBİ DÜZGÜN İNSANLARIN..NE GÜNAHI?SUCU VARDI..Kİ;ZATEN HAYATIN TADINI CIKARTAN BİZLER DEGİLDİK;(--ÜZERİNE BİRDE TÜM BUNLAR GELDİ!-COOK DÜSÜNÜLMESİ GEREKEN SEYLER OLMAKTA!--DEMEKKİ,YÖNETİYORSAN?İNSANOGLUNU AYIRMADAN!ONLARLA SIMSIKI OLARAK*İTİP KAKMADAN!BEN BÜYÜGÜM!DEMEDEN*YÖNETECEKSİN.NACİZANE..BU CÜMLELERİM PEK COOKK ZİHNİYETE GTMEKTE..NE CESUR ADAMMIS BE HELAL OLSUN!BÖYLE YAZILARI YAZABİLMEK NASILDA TAM GAZETECİLİK VE DOLU BİR YÜREK İSTER!