19 Nisan 2011 Salı

Limon Ağaçlarım

Limon ağaçlarımda epey mahsul var. Lakin atsan atılmaz satsan satılmaz. Bu senenin çiçekleri açtı açacak. Bu limonları ağaçtan toplamam lazım.
Ağacı biraz seyrelttim. Topladığım limonları sıkarak şişelere doldurdum. Gerçi bunu yapmak o kadar da kolay değil. 250-300 limonu tek tek sıkmak kolay değil.
Bu limonlar Muhammet Amcamın bahçesinin limonları. Benim limonlarımın neredeyse 4 katı büyüklükteler.


Limonların büyüklüğünün anlaşılması o kadar da zor değil. arka planda 1,5 litrelik su şişesiyle kıyaslarsanız limonların büyüklüğü meydana çıkar. Bu limonlardan 15 tanesi 1,5 litrelik pet şişeyi dolduruyor.


Ben limon diyorum ama şimdiye kadar hiç bu kadar büyük limon görmemiştim. Çok değişik cinste bir limon. Zaten ağaçlarının yaprakları da benim limon ağacımın yapraklarına benzemiyor, değişik bir limon bunlar.

2 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Bunlar Ege limonu, bizim Karaburun'da da vardır, mis gibi kokarlar, tadı da enfestir. Egeliler limon reçeli falan da yaparlar bunlardan.

ÇAĞATAY dedi ki...

Şimdi anladım, bende diyorum nasıl limon bunlar? diye.

Gerçekten de tadı çok güzel. Suyu şerbet gibi içiliyor, kokusu da harika...

Ege Limonuymuş demek ki, bir şey daha öğrenmiş oldum, teşekkürler. CERENMUS...