15 Kasım 2012 Perşembe

DUPONT Çakmağım...

J. Arkadaşıma özenerek bu konuyu açtım. 

Dupont çakmağımı, 1991 yılında yanılmıyorsam Şişli Teşvikiye caddesi, Samanyolu sokakla Gökkuşağı sokağının kesiştiği bir dükkandaki (İst'da 13 yıl çalıştığım için tüm şehri ve uzak ilçelerini avucumun içi gibi bilirim Sokak Pol. idim) Dupont bayisinden almıştım.  
O sıralar çakmak koleksiyonu yapmak gibi bir alışkanlığım vardı. 

Arka planda Şrf'nin almış olduğu ve halen yapamadığımız puzzlemiz görülmekte hayal meyalde olsa. Serdik koca masanın üzerine puzzleyi 10 gündür orada duruyor. 
Ne kadar orijinal çakmak varsa almak isterdim, bir hastalıktı bu bende.  
Sonraları bu alışkanlıktan kurtuldum, elimdekileri de eşe-dosta dağıttım. Bu en değerli çakmağım hariç elimde hiç çakmak kalmadı diye bilirim. 

Çakmağın kapağına da ismimin baş harflerini yazdırmıştım orijinalliğini bozmak uğrunada olsa. 

Ne çakmaklarım vardı ama; çok değerli biri olan diğer çakmaklarımdan (Geçen ki Başkan Bush değilde babası Bush 1989 yılında Türkiye'ye geldiğinde biz korumalara özel yapılmış Türk ve Amerikan bayraklarının resimleri bulunan Zippo çakmağımı da birisine vermiştim ama kime verdiğimi bile hatırlamıyorum. İşte o çakmakla koleksiyon yapmaya başlamıştım.    
OFCK 75 seri numaralı Dupont çakmağımın arka görüntüsü.  
Şimdilerde, daha doğrusu senelerden beri kullanamıyorum bu çakmağımı, nedeni ise; gazını bulamıyorum. Bu çakmak diğer çakmaklara benzemediği için gazı da benzemiyor.

Biten çakmağı doldurmak için şu gaz yuvasından çıkarttığım, içinde yedek çakmak taşı bulunan yere, ufak bir tüp monte ediliyor. Diğer bir çakmakla tüp hafifçe ısıtıldığında tüpün içerisindeki gaz çakmağa transfer oluyor. ve çakmağı dolduruyor. 

Çakmağın orijini Fransa olunca buralarda bu tüpü bulmam imkansızlaştığı için çok sevdiğim çakmağımı kullanamıyorum. 

Bir de her tüp her çakmağa uymuyor. Benimki Sarı Dupont,, yukarıda görüldüğü gibi ufak parçanın içindeki renk sarı. Bunların mavisi, kırmızısı oluyor tüpü de ona göre alınıyor.      
Bu görseli kendi bloğumdaki "Bayrak Takıntısı" başlıklı konudan aldım. Zippo çakmağımı görüntülemek için. Çakmağın kendisi köyde durmaktadır. Zippo o kadar muazzam tasarlanmış ki anlatamam...

Her türlü hava şartlarında bile yanmaktadır, kar, kış, fırtına demeden...

Ama benim Zippo çakmağım ÇAKMA... Gerçek Zippo değil...:(

6 yorum:

fermina daza dedi ki...

dupont ne kadar zarif ve güzel bi çakmak. baba bush'un hediyesi de çok havalıymış, vermese miydiniz acaba birine? :)

puzzle'ı merak ettim, bitirince ne resmi çıkacak?

ÇAĞATAY dedi ki...

f.d. Hanım, Dupont'lar erkek ve bayan çakmakları olarak üretilmiş, hanımların Dupont'larını görseniz hayran kalırsınız. Erkeklerin ki de ona keza zarifler.

Baba Bush'un hediyesi olan, korumalara özel yapılmış 45 çakmaktan birisiydi, onu saklamam lazımdı lakin beceremedim, üzgünüm de aynı zamanda.

Puzzleyi Şfr Hanım aldı, 1.ooo'lik almış ama yapamıyoruz. Sağ tarafı deniz manzaralı Monet tablosu gibi bir şey, onuda sonra konu olarak açacağım. Buradan 5 binlik, 10 binlik puzzleleri yapanlara saygılar, akıllı insanlar onlar...

Jardzy dedi ki...

Altın rengini seviyorsunuz. Zarifmiş çakmak ama içinden ateş çıkan şey biraz da kaba olmalı :)

Şu hava tabancaları var ya hani kadınlar için avuç içi kadar. Onlara sinir oluyorum ben misal.

Pazıl bitmezse toplayıp bana yollayın :)

Bush'un hediyesi torunlara miras olmalıymış. Ben de buna acıdım.

Zippo için asla geç değil.

ÇAĞATAY dedi ki...

Acınacak daha neler var J. bir bilsen.

Bir defasında İngiliz M16'sına bakan Lord Pym'in İst. gelişinde korumalara hediye, üzerinde M16'nın arması bulunan altın uçlu dolma kalemi kaybettim.

Gene bir defasında USA Savunma bakanının hediyesi, ayaklarında füze bulunan kartal abmlemli kravat iğneside yok oldu :(

Koleksiyon işleri maddiyata dayandığı için bıraktım hepsini.

Bu Dupont'u aldığım sırada dükkanda, aynı bunun ebatlarında şeffaf kaplamanın içerisinde, sol tarafına altın tanecikleri serpilmiş bir cinsi daha vardı ama o çok korkunç pahalıydı ben bunu almıştım. Gözüm halâ o Dupontta.

Bu Dupondların bir özelliği daha var kapağının içinde vidalanmış altın bir tabaka bulunuyor, bu tabaka tüm Dupontlarda var.

Marabam Şrf pazıl üzerinde çalışmakta, bitiremezse ki bitiremeyecektir yollarım.

Şimdilerde kesinlikle koleksiyon falan yapmıyorum.

Adsız dedi ki...

Ah Gökhan abi ah aldığın hediyeleri koruyamaman çok kötü olmuş..

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Kötü oldu ama ne yapayım yenge?