12 Kasım 2012 Pazartesi

Çorum Usulü Kuru Mantı

Dün sabah Şrf'ye; "Sen evde otur, ben pazara gidip geleyim." dedim. Hava yağışlı olduğundan aceleyle gittim geldim. Geldiğimde Marabam mantı yapıyordu. 
Hamuru böyle bardakla kesip içerisine malzemeleri koydu. 
Mantıları yedişer köşe yapmış. 
Fırın tepsisine dizmiş. 
Mantılar fırından bu şekilde çıktılar. 
Birazını ayrı bir tepsiye koydu. 
Üzerine mantıların yumuşaması işin salçalı bir karışım yaptı, onuda ocağın üzerinde pişirdi. 
Sonrada yedik...

Blogda yemek tariflerine dönmeye başladı yavaş yavaş, konu bulunamayınca.

Neyse ki Pazartesi gününden itibaren "AŞICILIK" kursuna başlıyorum. "Ağaç Aşıcılığı"

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Mrbnzın ellerine sağlık ....yarın ilk iş bende çorum mantısı yapacağım :)

mercan

fermina daza dedi ki...

yaaa ne güzel yemek tarifleri, ben bayıla bayıla okudum! :) ellerine sağlık şrf hanım'ın, çok güzel görünüyor. aşama aşama çektiğiniz fotoğrafları da beğendim. tek eksik hamurun tarifi ki biz de evde yapabilelim :)

ÇAĞATAY dedi ki...

Yenge, Şrf zahmet etmesin ben yollarım diyor.

ÇAĞATAY dedi ki...

f.d. Hanım, pazara gitmiştim hamur kısmını kaçırdım.

Adsız dedi ki...

Canım benim sağolsun... yollamış kadar oldu. Kayseri mantısı ve bildiğimiz suda haşlama mantıyı yapıyordum. ama Çorum usulünü bu yaşıma kadar henüz yapmamıştım :) mrbnız sayesinde onuda öğrendim :)işin ilginç yanı oğlum kaç gündür Çorum da yediği mantıdan istiyordu... bu tarif bize ilaç gibi eldi :D

Fermiza hanım mantının hamurunda un,su,yumurta ve birazda tuz kullanılır. ama size tam ölçü veremeyeceğim. maalesef el ayarı yapıyorum ben hamurları...

mercan

Sadece C. dedi ki...

"kulak memesi kıvamı"nı es geçmeyelim lütfen... çok güzel gözüküyor burdan, ellerine sağlık marabanızın ve maaile afiyet olsun!

Jardzy dedi ki...

çiçek gibiymiş.
afiyet olsun.

fermina daza dedi ki...

un, su, yumurta, biraz tuz ve "kulak memesi"! ben bunu bi denerim, hamur yapıyorum zaten, bakalım bunu tutturacak mıyım. çok teşekkür ederim.

ÇAĞATAY dedi ki...

Mercan yenge, Şrf hamura yumurta koymasınlar diyor, yumurta hamuru sertleştirir diyor.

Adsız dedi ki...

Maalesef yumurtalı yaptım da bu akşam yedik bile :) şrf hanım çok haklı yumurtalı biraz daha sert olur...ama biz böyle alıştığımızdan sorun olmadı :)

mercan

Miralay dedi ki...

Aslan bacım benim. Bir daha ki sefere buluştuğumuz da hatırlat da bi kuru mantı yiyelim emi ablamm..