9 Mayıs 2011 Pazartesi

Malta Eriğimle Kayısı Ağacım

Bu Malta Eriği'ni iki sene evvel Arif amcam bahçesinden kapıp getirmişti. Güzellerinden de aşısını da yapmıştı. Gerçi iki fidan getirmişti ama ben bir tanesini sökmüş atmıştım. Sökmemin nedeni ise civarda, yakın civarda bu ağaçtan olmasıydı. Birbirlerini döllemeleri için ikinci bir ağaca gerek yoktu.
Bu sene alt dallarını keserek ağacı budadım; seneye sağdaki dal da budanacak. Görüldüğü gibi uçlardaki açık yeşil dallar bu senenin dalları. İşte ağaçlar bu şekilde her sene kendilerine göre boy atıyorlar.
Bu da gene iki senelik "Malatya Altın Kayısı" denilen ağacın görüntüsü. Bunu da Datça pazarından almıştım. Aldığımız arkadaş emin bir arkadaş, ne de olsa yıllardan beri her hafta yüz yüze bakıyoruz. Aşısız ve kalitesiz mal getirmeye cesaret edemez.

Lakin, bu benim ağaç daha çiçek açamadı. Hemen aşağıda Abdullah Efenin bahçesindeki kayısı ağacının üzerinde o kadar çok çiçek var ki, benimkisi neden daha çiçek açmadı diye bir soru gelmişti ki aklıma Muhammet abi hemen yanıtları: "Cinsi değişik bu ağacın..."
Hemen yakında bir foto daha aldım, bazı dalların tomurcuklandıkları yakından görülmektedir. Buda demek oluyor ki; bu sene "Malatya Altın Kayısı"sı yiyebileceğiz...

1 yorum:

Jardzy dedi ki...

Ankara'ya giderken uğramak isterim!