6 Mayıs 2011 Cuma

Ahh Karabibiğim Ahh...

3 Mayıs Salı akşamı Şrfe aradı; "Kedilerin akşam yemeğini verdikten sonra Karabibik dışarı çıkmış biraz geç kalmış. Sonra bağırarak gelmiş ki ne görsün hayvan arka bacağını sürüyerek balkona kadar gelmiş. Karabibiğe araba mı, motor mu neyse bir şey çarpmış, sağ arka ayağını patiden itibaren bileğe kadar ezmiş. Ayak bileğinin kemiği dahi görünüyormuş, ayrıca kuyruğunun yarısınında tüyleri tamamen soyulmuş. Haberi alır almaz Çorum'a geldim.

Saatin geç olması, havanın da şiddetli yağışlı olmasından dolayı veteriner bulunamamış, bulunan bir veterinerde şimdilik bir müdahalede bulunamayacağını, ayağın sıkıca sarılması gerektiğini, sabahleyin bakabileceğini söylemiş.

Çorum Hayvan Rehabilitasyon Merkezi'ni aradığında Bu saatte büroda görevlilerin bulunmadığı ama sabahleyin getirilirse gereken yardımın sağlanacağını söylenmesi üzerine ilk müdahale yapılarak sabah olması beklenmiş.

Resimde Çorum Belediyesi'nin Tam teşekküllü Hayvan Barınağı'nın girişi görülmektedir.
Burası da binanın hemen girişindeki Ameliyathane ve idari bölümlerin olduğu yer.
Karabibiği sepetine koyarak rehabilitasyon merkezine getirdik. Her yer tertemiz, her şey olağandan iyi bir şekildeydi. Muhteşem bir yerdi burası.
Veteriner Hekim Aynur Hanım, Karabibiği derhal ameliyat odasına alarak operasyona başladı. Kesinin başında Şrf bekliyordu. Ben bu gibi şeylere bakmaya dayanamadığım için dışarıda yasak olmasına rağmen kimselere belli etmeden fotoğraflar çekmeye başladım.

Ben Çorum'da bu kadar muazzam bir yer olacağını düşünememiştim bile. Her şey ve her yer o kadar tertipli düzenliydi ki anlatamam, fotoğraflardan sizler anlayın artık.

Belgesel kanallarda bu tip yerlerin hep Amerika, İngiltere, Fransa, Almanya gibi yerlerdeki hayvan sevenlere hizmet ettiğini zannederdim. İnsana ve hayvana hep diğer gelişmiş ülkelerde değer verildiğini bilirdim. Ama burasını Çorum Belediyesi'nin bu güzel hizmetini gözlerimle gördükten, resmettikten sonra Çorumumuzun çağı çoktan yakaladığını fark ettim.
Sahipsiz, bakıma muhtaç ve yaralı hayvanların bakıldığı ve tedavi edildiği yerlerin tertip ve temizliği, hiç bir emeğin esirgenmediğini müşaade ettim.
Öyle bir düzen kurulmuş ki, saat gibi işliyor... Tıpkı hastahanelerdeki sistem hayvanlara uygulanmakta. Veterinerler, bakıcılar, temizlikçiler, velhasıl tüm görevliler canla başla, bilinçle çalışıyorlar.

Sayın Belediye Başkanımız Muzaffer KÜLCÜ; her bakımdan, her türlü övgüye layıksın. Tekrar kutlarım sizi...
Karabibik, ameliyat edilmeden önce uyumamak işin epeyce direnmiş, sonra narkozun etkisine yenik düşmüş.
Sağolsun Veteriner Hanım ile bakıcı Arif Bey, ellerinden geleni yaparak Karabibiğimizin kırık ayağını tedavi etmeye çalıştılar...
Eve getirilen Karabibik, ilk önceleri ayağındaki sargılara alışamadı ama acısı geçtiği için çok mutluydu. Annesinin sıcaklığını duymak daha da mutlu ediyordu Karabibiği.
Veteriner hanım; "3 hafta taşıyacak bu bandajı, sonra sökeceğiz." dedi.
Karabibik, bir oyana bir buyana devrilerek 3 haftanın geçmesini bekliyor. Biraz da olsun seke seke yürümeye alıştı.

2 yorum:

Sadece C. dedi ki...

çok üzüldüm, çok çok geçmiş olsun! o halde eve gelebilmesi ve tedavi görebilmesi şans işte! bir an önce iyileşmesi dileğimle..

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağolasın Değerli CERENMUS;

Hayvancağız o ayakla, o can acısıyla iyi gelmiş eve kadar. Allah'tan beline bir şey olmamış, belinden darbe alsaymış felç olurmuş Dr. öyle dedi. O yağmurda da ne olurdu bilemiyorum.

İnşallah eski sıhhatine kavuşur...