31 Aralık 2010 Cuma

2010 Yılının Son Günü

2010 yılının son günüydü bu gün. Akşama doğru Şerife telefon etti. Babam aramış, akşam işten çıkınca bana gel. demiş. Şerife babama gittiğinde sağ olsun babam bizi ihmal etmemiş hindi yollamış.

Hindiyi nasıl yapalım derken resimde görüldüğü gibi yapmaya karar verdik. Tabii ki hindinin hepsini yapmadık. Kedilerin ve haftaya Nevşehir'den gelecek olan Dilara'nın istihkaklarını ayırdıktan sonra yukarda görüldüğü gibi yaptık.
Hindinin yanında bir de kestaneli pilav yapalım dedik. Geçenlerde bir arkadaşım Kastamonu İnebolu'dan kestane yollamıştı, oraların kestanesi meşhurmuş. Zaten az bir şey kalmıştı onu da pilav yaparak değerlendirdik.
Kestane deyince; sağ olası Haşim ayabeyimde dün kargo ile bir şeyler yollamış bana. (vallah bu sıralar iyiyim, bir şeyler yollayan yollayana) Yolladıklarının arasında Bursa'nın meşhur "Kestane Şekeri"de vardı. Resimde görülen kestane şekerinin kutusu.
Bu da, kestane şekerinin kutusundan açıldıktan 3 dakika sonraki hali. Arkadaş, ben koliyi açmaya uğraşırken anasıyla kızı 3 dakika içerisinde kestane şekerlerini yiyip bitirip kutusunu tezgahın üzerine koymuşlar. Ulan, adam 1 tane bırakır Allah rızası için.
İşte bu da, Haşim ağabeyimin yolladığı "Nike" marka eşofmanımın üstü. Sağ ol Haşim ağabey; zahmet ettiniz.
Akşam yemeğimizi yedikten sonra Şerife'yle biraz dolanalım diye dışarıya çıktık. Saat 21.00 ve yılbaşı olmasına rağmen şehir ıpıssızdı. Yılbaşıyla ilgili hiç bir hareket yoktu.
Şehrin tam ortasında bulunan Saat Kulesi'nin bir kaç fotoğrafını çektim. Saat Kulesi'ni Çorumlu hemşehrimiz 7-8 Hasan Paşa yaptırmış.
7-8 Hasan Paşa denmesinin nedeni ise attığı imzalarda Osmanlıca yedi ve sekiz harflerini yazmasındanmış. Kendisi Osmanlı ordusunda erlikten mareşalliğe yükselen nadir isimlerdendir. Sultan Abdülaziz'in Koruma Yaverlerindendir. Bu kuleyi 1897 yılında yaptırmıştır. Kulenin yüksekliği 27 buçuk metredir. Paşamız hakkında daha sonra detaylı bir yazı hazırlayacağım.
Sol tarafta eski Şahinci Kitapevi bulunmaktadır.
Burasıda meydandaki parkın gece görüntüsü.
Meydanda Çorum Belediye Binası bulunmaktadır. Resimdeki bakırdan yapılmış kapı belediyenin arka kapısıdır.
Belediyenin asıl girişi Postanenin karşısındaki bu kapıdır. Gerçi bina ufak kalmakla bazı birimler çeşitli yerlere yerleştirilmiştir. Başkanlığın kullandığı sembolik bina burasıdır.
Havanın soğuk olmasından dolayı pek gezemedim, yürüyüşü kısa keserek eve dönüyordum ki valiliğin bahçesinde bulunan ufak meydandaki Atm'ler dikkatimi çekti. Saydığımda 8 tane bankanın Atm'lerinin yanyana durması enteresan bir görüntü oluşturmuştu.
Eve geldim. İçki ve sigarayı bıraktığımdan dolayı yılın son gününü televizyon karşısında geçirmeye karar verdim. Yanıma oğlum KARABİBİK'i alarak Haşım ağabeyimin yolladığı eşofmanlarımı giyerek yeni yılın ilk saatlerini karşılamak için yerime kuruldum.
Diğer oğlum AKBEY'i de yanıma çağırdım, lakin o dekoderin üzerinde uyumakta olduğundan bize katılmak istemedi. Ben de normal karşıladım.
Bu da, bilindiği üzere yılbaşının vazgeçilmezlerinden Milli Piyango bileti. Şimdi beni tanıyanlar, beni bilenler daha da iyi bilsinler diyerekten biletin resmini çekerek buraya yapıştırdım. Bilet ortada, numara ortada. Büyük, küçük bir şey çıkarsa; yok bana çıkmadı, yok ben görmedim, yok ben bilmiyorum gibi laflar olmaz bende. Ne çıktığı veya çıkmadı, cebime ne koyacağım veya koymayacağım buradan belli olacak.
Yeni Yılın tüm Türk ırkına ve Türk vatandaşlarına hayırlı, uğurlu olması dileklerimle...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

bize cıkmamıs;(
ya sana?
muhtesem resimlerdi..gene yazacagım.

Adsız dedi ki...

Hallo Gökhan,
ich habe deinen Blog zum ersten Mal bei Zuhal am PC gesehen. Ich finde deine Themen sehr interessant. Besonders beeindruckt haben mich deine İmpressionen von der türkıschen Flagge. Sehr gefallen haben mir auch deıne Gemaelde. Ich glaube du bist ein sehr feinfühliger, sensibler Mensch und ıch muss dich unbedingt schnellstens persönlich kennenlernen. Von Herzen sage ıch danke für dein Paket und wünsche dir ein gutes und glücklıches neues Jahr.

Deın Freund Werner Kümmerle

Adsız dedi ki...

BELEDİYE KAPISI GÖRKEMLİ!NEDEN O KAPIYI KULLANMIYORLAR!
*İSTE!ÖZÜMÜZÜ KAYBETMEYE BURALRDAN BASALMISIZ..BİRDE AHLAKIMIZDAN;(
-BİZE AİT HİCBİRSEY KALMAMIS!HERYERDE BU BÖYLE:(
---YAKINDA MUHTESEM SÜLÜMAN DİZİSİ BASLIYACAK!
NE TAHTLARI VARMIS ADAMIN YAW!=ZÜMRÜTDEN..PIRLANTADAN!--BU SENE ALMANLARI GÖTÜRDÜGÜMDE GÖRMÜSTÜM..TEKRAR.
NEYSE..YÜZÜNE NİYE MASK KOYDUN BRE EVLATCIMM.
*SEHİRDE GERCEKTEN ISSIZMIS!
**FEYS BUKDA SİZİN ORADAN BİR BEY VAR..SİMDİ AVRUPADA YASAYANLARDAN...AMA HAYTI TÜM ZİNDANLARDA NEREDEYSE GECMİS..BABASIDA ESKİ BASKNLARDNMIS..PARTİDEN..SİMDİ KENDİNE DÜZE4N KURMUS..KIZLARIN ORADAN BİR ZAHMET!FEYS BUKA GİR DE BENİM ORAYA KAYDOLSUN BİR TANESİ..SENDE GÖR..OKU ONUN YAZDIKLARINI LTFN***SANA ORADA YÖN VERİRİRM BEN
---
GELELEİM W.İN YAZABİLDİGİ 2 SATIR UYUSUK CÜMLELERE...GERCEKTEN MURAT HAKLIYMIS!!O ADAMLA ANCAK YEMEK VS.. PİSİRİLİR RESTAURANTDA..YADA ANCAK KENDİ BİLDİGİ İSİ YAPAR..YOKSA..İNSAN BENİM GİBİ STRESDEN SİSER BÖYLE;;((
**BU DEFA YAZIN İSİTTİGİ MÜTHİS SÖZLERDEN SONRA OLDUKCA DÜZELTMİS KENDSİNİ...
NEYSE..
BOSVERELİM..
SÖYLE YAZMIS;NERHABA GKHAN,SENİN BLOGUNU İLK DEFA ZUHALİN PC.SİNDE GÖRDÜM.KONULARINI COK ENTERESAN BULDUM.ÖZELLİKLE,SENİN DUYGULARINI İFADE EDEN TÜRK BAYRAGINDAN ÖTÜRÜ TEESSÜR DUYDUM,HİSLENDİM.İNANIYORUMKİ SEN*COK İNCE HİSSEDEN+İNCE DÜSÜNCELİ İNSANSIN.VE BEN CABUCAK,KAYITSIZ SARTSIZ HEMEN SENİ TANIMALIYIM.BUNU KALPTEN SÖYLÜYORUM*TESEKKÜR EDERİM PAKETİN İCİNVE SANA İYİ,MUTLU B,R YENİ SENE DİLİYORUM.
SENİN DOSTUN,AHBABIN WERNER.
----
GÖRÜSMEK ÜMİDİYLE EVLATCIMM.
**
BABANA İLETİRMİSİN KONUSMA ARASINDA LTFN***YEMEK YERKEN KOREDEN DÖNENLERİ İZLERKEN,YARIM BIRAKIP,GÖZYASLARIMLA UGRASTIM..
;(
*DEMEKKİ BEN ARTIK GERCEKTEN İCDEN--COK YASLANMISIM..

Adsız dedi ki...

buraya epeyce yazdım..TÜRKCESİNİDE..PEKCOK SEYİDE PAYLASTIM..
AMA SİLİNDİ..ZORLADIM ..3 DEFA GİTTİ GELDİ..
AMA SİMDİ ARTIK TEKRAR YAZAMIYACAGIM..SONRA BELKİ.
NEDEN OLDU ANLAYAMADIM;(
AMA BELKİ ORDADIR?SİLİNMEMEİSTİR?İNSAALLAH..SENİN ONAYINI BEKLİYORDUR?

ÇAĞATAY dedi ki...

Abla, merak etmeyiniz. Sizin buraya yazdıklarınız hiç bir zaman silinmez. Bloğu öyle ayarlamışlarki benim onayım olmadan yorumlarınız yayınlanmıyor. Ben bloğu açtığımda yorumlarınızı hemen yayınlıyorum. Siz istediğiniz gibi yazınız. Haşim ağabeyimde yorumlarınızı çok beğeniyor. Yorum yazarken konu dışı yazılarınız renk katıyor, bilgilendiriyor. Buralara gelirseniz babamın misafiri olarak Orduevinede gideriz. Canlı tarihlerle yüzleşiriz. Babam pek bir şeyler anlatmaz ama yanında seveceği birileri olursa çok değerli şeyler anlatır.

Ellerinizden öpüyorum, Werner ağabeyime iyi yolculuklar dilerim. Elbet bir gün bir yerlerde mutlaka tanışacağız. Allah'a emanet olunuz.

Adsız dedi ki...

EMİNİM!İDDİA EDERİM!BABANI KONUSTURURUM.İNSAN İLİSKİLERİM VEDE HELEDE YASINI ALMIS OLGUNLARLA EPEY İYİ İDİ..AMA BU SON SEKİZ SENE GERCEKTEN BENİ ATIL YAPTI;(
KALBİM BENİ ZORLUYOR GİBİ!
NEFES ALISIM KÖTÜ..TERTEMİZ OKSİJENLİ HAVADA YASAMAM LAZIM..AMA ANNEM,ALLAH SAGLIK VERSİN..NE YAZIKKİ...DEGİSİKLİGE KARSI AYNEN WERNR GİBİ ASIRI DİRENC GÖSTEREN BİR İNSAN..ZATEN AYNI BURCLAR..KOVA!
*AMA SENİN YÜKSELENİN FARKLI BUNLARA HİC BENZEMİYORSUN..BAZENDE NÜANS FARKIYLA/AYNISIN..MESELA;NEDE?
YANLIS/KENDİ TARAFINDAN BAKIP!özel:)anlayıs ifadeleriyle HEMMEN POSTA KOYUYORSUN:(=--OYSA BEN DİGER TARAFDAN BAKIPĞ YAZMIS OLUYORUM!
NE YAPALIM..HAYAT BÖYLE DEMEKKİ...SERİFEDE BENİM BURCUMDAN YA!AMA SAGLAM ANADOLU KIZI TABİİ..FARKIMIZ BURADA..SEHİR HAYATI YORUYOR GKLER HANI..O SEBEPTEN..OKSİJENSİZLİKTEN..ERKENDEN KAFALARDA BELİREN UNUTKANLIKLAR BİZLERE DOSTLARIMIZ TARAFINDAN VEFASIZ VS..DİYE ADLANDIRILMAMIZA SEBEBİYET VERİYOR..
**ORADAKİ FEYSDE;AHMET AYTAC BEYİN YAZILARININ BAZISINI OKUDUNMU?RİCA ETMİSTİM!
-BİR SİİR GİBİ YAZDIGI MAKEDONYA GEZİSİ YAZISINI ÖZELLİKLE!SİMDİDE BELCİKADA DERGİ CIKARTIYORMUS..RESİMLERİNDE KURTLAR VADİSİ GECESİNİ ORADA O DÜZENLEDİGİNDEN!POLAT LA MEMATİYLE RESİMLERİDE VAR!BİR BAK LTFN.

Adsız dedi ki...

******BURADAN İCKİ VE SİGARAYI BIRAKAN HERKESE SEVGİ,İNSAN SAYGISI,SELAMI GÖNDERİYORUM.
-VEE;İZMİRLİLERLE TEMASLARINI DATCADA ÖZELLİKLE!
*YASAKLIYORUM:)
-ORADAKİLER..HEP İCEN İNSANLAR;(
BERBAT...
*İSTANBULDA İCKİNİN BİLE BİR EFENDİLİGİ(*ULU ÖNDERİMİZDEN GELME BİR ADABI VARDI.
BİZDE DENİZ KENARINDA KEYİFLE,BALIKLA HAFİF MEZLERLE İCİLİRDİ..SARIYERE GİDERDİK!!
*URCAN***RESTAURANTA..BEN KÜCÜKKEN AİLECE...NE GÜNLERMİS..
SİMDİYSE--G.DOGUDAN GELENLER HEMEN YOLUN KENARINDA!!TOZ TOPRAK İCİNDE..ET VE BALIK YER---LERİ ACIP:(
--GELENLERİ ORADA DOYURUYORLAR;(
NEFRET EDİYORUM GÖC.DEN***
--KARNABAD VE FİLİBE TAMDA BULGARİSTANIN ORTASIYMIS..DÜN FEYSBUKDAKİ AVNİ ENGÜLLÜ BEY/ÜSKÜ*DEN..ÖGRENDİM..DEDİM HARİTADA BULAMIYORUM BU YERLERİ..İSİMLER DEGİSİK:(
*ANNEMİN BABAANNESİ BİRBUCUK YASINDAYMIS!KAGNININ ALTINA SAKLAMISLAR..YOKSA BİRBUCUK AYLIKMI?CÜNKÜ MEME EMİYORMUS...OFF!!ANNEANNEMİN BABASIYSA BEYKOZDA KAHVECİ İSMAİL AGA*DİYE ANILIRMIS..BİRDEN ALBÜMİN OLMUS..KALP.VS..54 MÜ?NE O YASDA ÖLÜVERMİS..ANNEANNEM ALTINLARI KAHVEDEN EVE..AVUCUNUN İCİNDE SAKLAYARAK GETİRİRMİS!KİMSE GÖRMESİN DİYEDE *ÜSÜYORMUS GİBİ YAPARMIS:)AMA BÜYÜKANNEMİZİN OGULLARINA DAGITMASINDAN..PARASIZ KALIVERMİSLER..ANİDEN:(--DEMİS HİKMET HANIM HİCMİ SAKLAMADIN?KÖTÜ GÜN İCİN...OFF!!
DEDEMİN BABASI BEYLERBEYİNDE ESKİCİ SAİT EFENDİYMİS..DEDEM DE ORADAKİ KARAKOLDA POLİSLİK YAPMIS..EMEKLİ OLUNCAYA KADAR!ANKARAYAMI NE GİTMEMİS SINAVA!!ANNEANNEM ATATÜRK GİBİ BİR KADINDI...**COOK GÜZELDİ..KISKANCIKTAN ONU YALNIZ BIRAKIP GİTMEMİS!
*BU KONUYA/SAYGI+SEVGİYE!DİKKATINIZI CEKERİM!
*TÜM BEG(*LER!
--
ANNEANNEMİN BABASININ KARDESİDE GİTMİS SUUDİLİ BİR KADINLA EVLANMİS..ONUN KIZINIDA/BABAANNEMİ---DEDEM ALIVERMİS!!HEMDE AİLE;UZBEKHİSTANIN/BULUNGURUNDAN GELEN SOYDAN**TAMDA ALAEDDİN KEYKUBATA DAYANIYOR..DEDEMİN TEYZE TARAFI SİMDİ BÜRÜNGÜZDE CAMCILAR--DİYE ANILIYORLAR..COK VARLIKLILARMIS..KİME SORSAN TANIRLAR..BÜRÜNGÜZÜ DEDEMLER KURMUSLAR..AMA TOPRAKLARI VERMİSLER HERKESE..DEDEM TAVAN-SÜSLEMELERİ YAPARMIS..AMA BABAMIN HAYIRSIZLIGINDAN..ANKARAYA GÖCMÜS..ORADA MESLEGİNİ YAPSADA..BORCLU ÖLMÜS..EVİDE GİTMİS ELİNDEN...
**BABAMIDA FENERBAHCEDE MERCEDES KONUSUNDA UZMAN*OLARAK..RAMİZ ABİ*DİYE TANIRLAR..BURADAKİ ESKİ ZENGİNLER..AMA O DA PARASIZ ÖLDÜ!
HERSEY NE TUHAF DEGİLMİ?
**ELİMİZDE NE VAR?
HİC!
YAW!NERDEN CIKTI SİMDİ BU!
NEYSE..BU KADARCIK..icim COK ACIDI..BUNLARI YAZINCA..2004.DEN BERİ SEYAHAT EDEMEYEN BİR HATUNUN DEPRESİF DUYGULARI DESENİZ TAM UYAR BUGÜNKÜ YAZIMA..
BUNALDIM..GKHAN EVLAT..TRENLE VS..LE SÜREKLİ SEYAHAT ETMEK İSTERDİM..PARA SIKINTISI OLMADAN..
YADA GİDİLEN YERLERDE ESKİDEN OLDUGU GİBİ CALISIP GEZGİNCİLİK YAPARAK/GEZGİNCİ OLARAK:)
HOSKALINIZ.

Sadece C. dedi ki...

Afiyet olsun :) Mutlu yıllar (geç de olsa)