22 Ekim 2010 Cuma

NIPPON

Uzun yıllardan beri pul kolleksiyonu yapmaktayım. Geçenlerde pullarıma bakmak istediğimde 4 tane pul dikkatimi çekti. Latin hafleriyle "NIPPON" ibaresi vardı. Kendi kendime söylendim. "Bu Nippon neresi acaba?

Wikipedia'yı incelediğimde Japonya olduğunu öğrendim. Japonya hakkında o kadar çok bilgi sahibi olduğum halde Nippon'un Japonya demek olduğunu bilemememe kendi kendime kızdım.

Hatta; son dünya savaşında Japonyalı ünlü generalin adının Isoroku YAMAMOTO olduğunu, Ertuğrul Firkateynimizin Japon sularında battığını, Yukio Mişima'nın 'Dalgaların Sesi' kitabını okuduğum halde, Çoğu samurayın yaşantılarını bildiğim, Japon belgesel filmleri izlediğim ve hatta hatta babamın Kore Savaşı'nda yaralandıktan sonra Japonya Tokyo'da tedavi edildiğini bildiğim halde Nippon'un Japonya olduğunu bilemememe gayette üzüldüm.

Neyse öğrenmenin yaşı yokmuş bunuda öğrenmiş oldum.

NIPPON pulları ile açmıştım konuyu, pulların resimlerini çektim. Meraklıları için....

2 yorum:

Adsız dedi ki...

is that a gun? It also looks like something you would use to cut a cigar with.
since my blog is messed up I had to sign in anonymously
. But this is Karen in Honolulu (Holo Holo Hawaii)

ÇAĞATAY dedi ki...

He is a gun in the form of rings.

Thank you, very kind of you.