28 Kasım 2008 Cuma

Elimden Gelebilse...



Ahh... elimden gelebilse;
Getirebilsem ayaklarınızın uçlarına okyanusları,
Dalgasız en güzel suları...

Çekip koparta bilsem,
Bir tutam güneş ışığını
Verebilseydim ellerinize,
Kamaşsaydı “Bozkır gözleriniz”...


Ya da Tanrıdağları’nın doruklarından
Getirebilseydim bir avuç bembeyaz kar,
Şu sıcaklara inat...

Elimde olsaydı da
Patlatabilseydim o gökyüzündeki kocaman yıldızları,
Havai fişek namına
Kır çiçeği saçlarınızın üzerinde...


Çekebilseydim gemileri ellerimle;
Bir tarafına Alaska’nın buz,
Diğer tarafına Kızıldeniz’in ılık rüzgârlarını koyabilseydim...

Gidebilseydim çok uzaklara,
Mikronezya atollerine.
İnciler toplasaydım,
Kıskansalardı bakarak dişlerinize
Ve düşselerdi yerlere kar taneleri gibi...


Tutabilseydim boşlukta yüzen kuş seslerini,
Hiç bozmadan nağmelerini,
Avuçlarımda.
Kulaklarınıza yaklaştırıp
Açsaydım ellerimi,
Pırıl pırıl parlayan nûr gibi duyabilseydiniz o sesleri...


Karanlığa asla izin vermezdim;
Durabilseydim dev gibi karşısında,
Ayışığı da çarpsaydı göğsüme
Ve dönseydi size
Işıl ışıl yıldız parıltıları gibi...


Rüzgârları durdurabilseydim;
Dizginlenen atlar gibi,
Ve,
Kaldırsaydım sizi,
Yavaşça,
Koyabilseydim mavi-beyaz bulutlara...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bana dev gibi geldi..dev bir yazı dizini olmus!
edebi tarifini yapamıyacak kadar heyecan duydum.anladım.
hic yanılmamısım..bunuda anladım.
bu satırlar ve daha yazacaklarına yüregimi ONAY vede TEBRİK olarak, jürilige aday oluyorum:)

yaz yagmuru dedi ki...

AMAN YARABBİ!BU KADAR DOGA KOKAN,DOGAYI,DUYGULARIN ASALETİNİ YÜCELTEN ,SATIRLAR,AZ BULUNUR!
BENCE BİR YARISMAYA KATILMALI.
*KIZILDENİZİN BENDE RESMİ VAR:) HEMDE TAM MISIR/EİLAT SINIRINDAKİ OTELİN KİMBİLİR?KACINCI KATINDAN CEKMİSİ:)ÖYLE NET Kİ..
-AMA BİLEMİYORUM;( FOTOLAR NASIL YÜKLENİR..