7 Aralık 2011 Çarşamba

Sıklık Boğazı Orman Fidanlığı -Çorum-

Uzun zamandır bir yerlere gidip gezememiştim. Bu gün pizza yaptırıp Şrf'yi dairesinden aldım.  
Açık havada ormanda veya yeşillik bir yerlerde yiyelim öğlen yemeğimizi dedim. Samsun yolu üzerinde Hasan Zahir mevkiini geçince Sıklık Fidanlığına geldim. Burasının, Çevre ve Orman Bakanlığına ait olduğunu da böylece öğrenmiş oldum. 
Fidanlığın içerisini o kadar güzel yapmışlar ki. Resimde görüldüğü gibi oturma kamelyası görünmekte. 
Çorum Çevre ve Orman Müdürlüğüne ait olan bu yer sanırım sosyal tesisler olarak kullanılmakta.  
Tesisin bina ve bahçeleri fevkalade bakımlı. 
Burası da depo olarak kullanılmakta galiba. 
Milyonlarca fide yetiştirilen burada her türlü araç gereç mevcut. 
Pizzalarımızı yerken hem güneşin tadını çıkarttık hem de yanımıza gelen yılışık bir kediyle oyalandık. 
Birleşmiş Milletler tarafından 2011 yılı "Ormancılık Yılı" olarak kabul edilmiş, onuda bu gün öğrenmiş oldum. Fidelerin dikildiği yerler parsellere ayrılarak cinsleri, dikildikleri tarihler, orijinleri gibi önemli bilgileri kayıt altına alınmış. 
Çorum Çevre ve Orman Müdürümüz Ziya ÇÖPÜR Bey, yıl sonuna kadar ağaçlandırma yerlerine 4 milyon fide dikileceğini söylediği zaman lafının abartma olmadığı burayı gezdiğim zaman anladım. 
Sağ olsun müdür bey, gerçekten de olağan üstü bir çalışmayla 4 milyondan fazla fide yetiştirmiş. 
Ama bu çam ağaçlarının da uzaması, büyümesi gerçekten zaman alıyor. Ben köydeki bahçeme 5 sene önce diktiğim çam fidesini daha büyütemedim. Bu fidelerin yetiştirilmesi kadar bakımı da çok önemli. 
Yer-gök fidelerle doluydu. 
Çeşit çeşit ve cins cins fideler burada gözlerini açıyorlarmış demek ki. 
Daha sonra yüzlerce yıl, güzel yurdumun topraklarını süsleyecek olan ağaçlarımızı burada sessiz sedasız isimsiz kahramanlar yetiştiriyorlar.  
Çoğumuz bir ağacın yanından geçerken, o ağacın farkına bile varmazken, burada o ağaçları sessiz sedasız yetiştirenleri saygıyla anmak lazım.  
Buradaki milyonlarca fide, ilerde dikildikleri yerlerde ormanlara dönüştüğünde bu fideleri yetiştirenler, büyütenler, dikenler büyük olasılıkla hayatta olmayacaklar. İşte o isimsiz kahramanlara şimdilerde, saygı duymalı, şükran duymalıyız diyorum. 
Bu fideler nasıl olsa bir yerlerde yetişip büyüyecekler. Elvan abinin yeni aldığı bağda bir tanesi neden büyümesin? diyerek bir tanesini aldım. Hakkınızı helal edin tüm emeği geçenler...
Fidanlık o kadar büyük ki fidelerin tamamının resmini çekemedim.

Güzel bir gün geçirdik burada, gözümüz, gönlümüz açıldı. Tüm görevlileri takdirle selamlıyorum. İyi ki varsınız...

Hiç yorum yok: